پاكسازي نقاط آلوده به مواد مخدر در استان‌ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
وزير كشور با تأكيد بر سازماندهي و جمع‌آوري نقاط آلوده در استان‌ها گفت:‌ نقاط آلوده در همه استان‌هاي كشور بايد پاكسازي شوند.

به گزارش فارس، مصطفي محمدنجار امروز در همايش رؤساي پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر داراي اهميت بسياري است و يكي از دغدغه‌هاي مسئولان و نگراني‌هاي مردم است.

وي اظهار داشت: مواد مخدر بعد از جمعيت و محيط زيست سومين تهديد جهاني است. مواد مخدر بستر و زمينه ساز بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي است.استكبار جهاني برنامه هدفمند و تدوين شده‌اي در زمينه مواد مخدر براي فروپاشي جوامع و مقابله با كشورهاي آزاديخواه تهيه كرده است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: اگر سير حركت مواد مخدر در منطقه را ارزيابي كنيم خواهيم ديد كه جايي متمركز است كه بيشترين حركت‌هاي آزداديخواهانه اسلامي در آنجا شكل مي‌گيرد.

وي اظهار داشت: برنامه استكبار جهاني يك پازل چند وجهي است كه تروريسم، مواد مخدر و شرارت در منطقه را مي‌توان با آن مرتبط دانست و اساسا تمركز بر كشورهاي مسلمان يكي ديگر از وجوه برنامه‌هاي استكبار است.

 مواد مخدر هسته اصلي جنگ نرم است

وزير كشور اعلام كرد: مواد مخدر هسته اصلي جنگ نرم دشمن است و در كنار آن با ترويج اباحي‌گري و ناهنجاري ‌هاي اجتماعي و مشروبات الكلي به دنبال ضايع كردن نسل مسلمانان هستند.هدف از اين اقدامات نيز فروپاشي كانون خانواده در جوامع اسلامي است و در واقع يك نسل‌كشي خاموشي در حال اتفاق است.

وي گفت: تروريسم درآمد خود را از كشت، توليد و ترانزيت مواد مخدر تأمين مي‌كند.استكبار در ادامه نقشه‌هاي شوم خود و لشگركشي به منطقه به دنبال غارت منابع و فروش ادوات نظامي خود هستند.

نجار تصريح كرد: اسلام‌ستيزي و قرآن‌ستيزي نيز با هدف مشوه جلوه دادن اسلام است و اقدامات تروريستي و اتفاقات كشور افغانستان نيز با همين هدف انجام مي‌شود.هدف از اسلام‌ستيزي نيز اين است كه كسي به سمت اين مكتب انسان‌ساز نيايد.

وزير كشور اضافه كرد: هدف از ايران‌هراسي در منطقه نيز با اين منظور است كه در قالب اين تهديد سلاح‌هاي خود را به كشورهاي منطقه بفروشند و با تاراج منابع و نفت كشورها حضور خود را قانوني جلوه دهند.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: در مبارزه با مواد مخدر بايد به موضوع مقابله با عرضه، پيشگيري، درمان، كاهش آسيب‌ها، مشاركت و توانمندسازي سازمان‌هاي مردم نهاد، تحقيق و پژوهش و همكاري‌هاي بين‌المللي توجه شود.

وي اظهار داشت: طبق تأكيد رئيس‌جمهور بايد براي مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري، تقويت و توسعه كمي و كيفي مورد توجه قرار گيرد و از همه ظرفيت‌ها براي اين منظور استفاده شود. نقاط آلوده مواد مخدر در همه استانها بايد سازماندهي، جمع‌آوري و پاكسازي شود.

وي اظهار داشت: يكي از اقدامات ستاد كل مبارزه با مواد مخدر تهيه نقشه جامع است كه بخشي از آن تدوين شده و بخشي نيز به اجرا درآمده است.

راه‌اندازي 5 اردوگاه مواد مخدر 

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: 5 اردوگاه كار اجباري ويژه محكومان مواد مخدر در استان‌هاي خراسان، سيستان و بلوچستان، كرمان، اصفهان و فشافويه تهران راه‌اندازي خواهند شد.36 هزار محكوم مواد مخدر از زندان‌ها به اين اردوگا‌ه‌ها منتقل تا ضمن نگهداري به كار اجباري نيز بپردازند.

وزير كشور تصريح كرد: طبق وعده وزير بهداشت مشكل شربت ترياك و ارسال آن به همه استان‌ها به زودي مرتفع مي‌شود.پژوهش در حال انجام است كه طبق آن آمار دقيق معتادان شناسنامه‌دار شدن آنها و پروتكل درماني‌شان تهيه خواهد شد و آمار دقيق معتادان نيز احصاء مي‌شود.

انتقال معتادان پرخطر به اردوگاه‌ها

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: معتادان پرخطر برازنده كشور نيستند و بايد جمع‌آوري شوند.15 اردوگاه ويژه معتادان پرخطر راه‌اندازي خواهد شد كه اقدامات براي مكان‌يابي و راه‌اندازي 5 اردوگاه در استان‌هاي مازندران، خراسان، مركزي، فارس و تهران در حال انجام است و استانداران اين استان نيز موضوع را پيگيري مي‌كنند.

نجار تصريح كرد: اردوگاه‌هاي ترك اعتياد پليس مدار نيز راه‌اندازي خواهد شد البته تعدادي از اين اردوگاه‌ها هم اكنون فعاليت مي‌كنند. معتاداني كه توسط خانواده‌هايشان معرفي خواهند شد در اين اردوگاه‌ها تحت درمان قرار مي‌گيرند و حرفه‌آموزي نيز انجام خواهد شد. با وزير تعاون براي تأسيس تعاوني براي اين دسته از افراد هماهنگي‌هاي لازم به عمل آمده است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ساماندهي سكونت‌هاي آلوده در شهرها از ديگر موضوعات است كه آيين‌نامه‌اي در اين زمينه تهيه و اجرايي خواهد شد.

وي اظهار داشت: همكاري‌هاي بين‌المللي نيز در بخش مبارزه با مواد مخدر در دستور كار است و از آنجايي كه سرچشمه توليد مواد مخدر در افغانستان است بايد با اقدامات بين‌المللي نسبت به از بين بردن اين سرچشمه اقدام كرد.

وزير كشور درباره قانون جديد مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: با ابلاغ قانون جديد بسياري از مشكلات برطرف و بايد از ظرفيت‌هاي اين قانون استفاده كرد. اين قانون چند اصلاحيه جديد نيز دارد كه اجرا خواهيم كرد.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر به رؤساي پليس مواد مخدر دستور داد تا از قاچاق شيشه به كشورهاي جنوب شرق آسيا جلوگيري كنند زيرا اين موضوع برازنده نظام نيست.

وزير كشور تأكيد كرد: بر اساس نامه‌اي كه سفير ايران در مالزي به رئيس جمهور داده انتقال مواد روانگردان به كشورهاي جنوب شرق آسيا باعث آبروريزي و مشكلاتي شده است.

نجار افزود: بايد از همه امكانات و تجهيزات در فرودگاه‌ها، گمركات و مرزهاي زميني كشور براي جلوگيري از قاچاق و انتقال مواد روانگردان و شيشه به خارج كشور جلوگيري كنيم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: